Direktlänk till inlägg 7 juni 2008

Utmaning!

Av helena - 7 juni 2008 23:57

Jag har blivit utmanad av Babushkadockan att svara på lite frågor om mig själv. Här kommer mina svar:

3 namn jag går under: Helena (mitt "dopnamn), Elanit (blev jag kallad i Israel, och det var där jag träffade min man, han fortsätter med det namnet!), och så Mamma förståss, mitt finaste namn!


3 saker som skrämmer mig:

  • Miljöföstöring
  • Att något ont skall hända min dotter, att jag inte skall kunna skydda henne.
  • Att Sverige håller på att bli ett hårt land där den starkes rätt håller bli att bli den gällande normen,

3 saker jag har på mig:
  • Glasögon
  • Shorts
  • Gigantisk T- shirt (en av de jag hade med mig till BB!)

3 sanningar:
  • Jag överlåter gärna allt tråkigt hushållsarbete som disk och toalettstädning på maken.
  • Jag ligger och fantiserar ihop spännande berättelser med mig själv i huvudrollen innan jag somnar. Till exempel att jag är brittisk spion i Tyskland under andra världskriget, eller att jag är flygvärdinna och upptäcker att vi har en kapare ombord, en kapare som jag själv efter många listiga turer lyckas oskadliggöra!
  • Jag kan vara ruskigt avundsjuk på folk jag känner... fast det döljer jag väl!

3 saker jag verkligen vill ha:
  • Lite kortare avstånd till Argentina så att dottern får träffa sin farmor och maken sin mamma oftare.
  • Regn! (Helst på nätterna) Gräsmattan ser ut som hö! Det sticks i rumpan.
  • Lite mer framtidshopp som kommer av sig självt, sådant hopp som man inte måste kämpa för att ha!

3 söta pysslare som jag skickar dessa frågor vidare till:
  • Ja, vilka skulle det vara? Jag vet ju inte riktigt vilka som tittar in här på bloggen, men skall kolla upp några som har lämnat kommentarer, återkommer om detta! 
 
 
Addesoch Idasmamma

Addesoch Idasmamma

9 juni 2008 08:23

Hej !
Tänkte bara kika in och visa vad det blev av kanintyget!
http://1337magdalena.blogspot.com/

Förresten tror jag att de flesta någon gång kan känna avundsjuka mot de de känner!
kram!

http://www.underbarabarn.nu

 
Ingen bild

Helena

9 juni 2008 11:15

Det blev ju helt perfekt med det tyget till Ida! Och visst är det en jättefin bebiskvalite på det!

(Jag blir nästan avundsjuk för att jag inte gjort likadant själv.... ;-) )

 
DddesochIdasmamma

DddesochIdasmamma

9 juni 2008 13:56

hehe, vi får väl arrangera ett nytt byte så kanske du får ett häftigt bebistyg som jag kan bli avis på.
förresten den där boken med mönstret(gripboll) fanns inte på vårat lilla bibliotek så jag köper det gärna av dig om ditt får in den så du kan kopiera.

http://1337magdalena.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena

9 juni 2008 22:55

KÖPER?!
Här köps inget! Mönstret ingick i hemlisen, så det kommer att dyka upp aldeles gratis!
Jag var för övrigt inne på biblan idag och tittade efter boken, men den hade inte kommit in ännu, återlämningsdatum var någon gång i slutet av juni, så det kan ju ta ett tag även om den är lånad av en person som undviker att ådraga sig böter!

Och angående nytt byte - absolut, jag ser verkligen fram emot det! Du kanske har sett att jag också gett mig in i hemlis4, fick blodad tand av vårt byte kan man säga. Den här gången är det inte dig jag skickar till, så mycket kan jag väl avslöja! Jag kan också avslöja att det inte kommer att bli lätt att skicka till den här personen jag fått mig tilldelad, jag har faktiskt ingen aning om vad hon skall få... det finns så lite info på hennes blogg så det är svårt att hitta något som man kan misstänka är "rätt". Jag har lämnat ett meddelande om att hon gärna få ge mer info, men det har inte kommit något sådant, så ja, jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på!

 
AddesochIdasmamma

AddesochIdasmamma

18 juni 2008 08:36

ja det är inte alltid lätt, jag fick en hemlis som har en hel del liknande tänkande om garn och så. jag har redansakickat lite och hon blev jätteglad. pheew

http://1337magdalena.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - 7 mars 2009 23:28

Ha ha, jag är inte klok!!! När jag gör något så gör jag det rejält! När jag väl gjort miniatyrapelsinerna så blev jag helt besatt! Men jag insåg snart att alla små miniatyrer som jag gjorde inte skulle få plats på den här bloggen (jag får inte ladda ...

Av helena - 12 februari 2009 19:22

Idag när dottern sov middag (vi är lediga på torsdagar) så satte jag igång med purjolöken enligt Angie Scarrs beskrivning. När den var klar var jag så i gasen att jag även gjorde två salladshuvuden enligt eget huvud. Jag använde samma grundidé som fö...

Av helena - 12 februari 2009 11:40

Jag har en liten hobby som jag inte skrivit något om här tidigare, mest kanske för att den varit vilande sedan jag fick barn. Jag gillar att göra miniatyrer, tänk dockskåp, fast för vuxna! Jag har gjort en hel massa saker, och jag har en sorts hus oc...

Av helena - 10 februari 2009 18:08

I går fick jag mitt fina, fina swappaket i garn- och teswap! Det innehöll mycket smått och gott! Ett vackert garn av bambu och bomull, stickmarkörer, te och så en helt underbar "haka och hyska" eller vad man skall kalla det, i en modell som jag inte ...

Av helena - 7 februari 2009 14:12

Varför gör jag det? Svarar ja när de ringer från Amelia m fl och frågar om jag vill ha tre nummer och någon värdelös pryl för 49.90 menar jag! För ett tag sedan anlände en fruktansvärd "mysoverall" i 100 % akrylvelour!!! Svettigt och mysigt... Helt o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards