Alla inlägg under november 2008

Av helena - 28 november 2008 18:48

Och det gjorde ONT i mitt hjärta, jag hade ju ändå lagt ner en del jobb på  den! Men insikten att den skulle bli aldeles för liten gjorde att jag till sist var tvungen. Nu håller det vackra garnet i stället på att bli en Juno Regina, och det är ju inte fel det heller, säkert kommer jag att använda den mer än en sjal också, och det är ju kul när garnet är så fint.

Fast så småningom vill jag nog ha en laminaria också... vet bara inte vilket garn jag skulle kunna använda. Jag har fått ett jättefint garn av Fnix också, men det har ganska mycket olika färger, så det blir nog ganska oroligt - av det borde jag sticka något ganska slätt. Jag är ju ganska sugen på att sticka i det garnet förståss...Ja, vi får se!

Någon bör dessutom få något i sin brevlåda idag... äntligen har jag fått i väg mösspaketet! Det har legat klart här jättelänge, det enda som saknades var det ätbara, och av någon underlig anledning så lyckades jag aldrig komma ihåg att köpa det när jag var och handlade! Men nu är det som sagt var säkert framme hos någon, som förhoppningsvis blir nöjd och glad! Skall hålla lite utkik på någons blogg i helgen!

Av helena - 11 november 2008 23:50

Eftersom jag inte direkt har färdigställt något på senare tid så visar jag en bild på vad som pågår - stickning av en sjal i garnet från Ullcetrum som jag fick från min swapkompis, mönster Laminaria! (Gratismönster, läk finns på Sticka Mera)


Av helena - 6 november 2008 18:23

Och så klart vill jag vinna det jättefina garnet, så jag lägger ut en länk till tävlingen här: http://1337magdalena.blogspot.com/2008/11/tvling-vinn-ullhrva.html

 I övrigt har jag sytt klart till min mösshemlis!

Mössan har verkligen exakt de mått mamman anger, men trots detta kan jag med lite våld pressa ner den på mitt eget huvud... undrar verkligen om det stämmer? Nåja, gör det inte det så är det med den modellen inte värre än att mamman syr fast ett resårband i nacken!

Sedan har jag sytt tre små prylar som man kan ha att leka med...

Och så har jag gjort upp massor av planer för vad jag mer skall skicka med! En del är sådant som jag själv har i gömmorna, och annat är sådant som jag måste iförskaffa! u när jag har kommit på ett tema så dyker den ena idén efter den andra upp i huvudet! Jag tror att det kommer bli ett väldigt bra paket - och det kommer verkligen att bli en mössa PYSSEL!!!!

Av helena - 5 november 2008 23:44

Idag när jag städade på mitt jobb, målarrrummet kom jag helt plötsligt på vad jag skall göra till mösswapen!

Iblad är det minsann bra att städa! Så jag hem och slet fram mitt tyglager och började sy! Två saker har jag tråcklat ihop, den ena blev bra, den andra - själva mössan, blev inte riktigt klok! Men det är ju så det brukar vara när jag gör mössor. Jag hade inget mönster och sydde på känn, men nu vet jag hur jag skall göra när jag syr den slutgiltiga versionen. Kommer att bli något liknande baretten som jag lagt upp här tidigare, fast i ett mycket enklare tyg och med mycket mindre färg... Låter ju urtrist, eller hur, men, men...

Jag har ett litet tema till min hemlis, som har med den kommande högtiden att göra kan man säga...

Det kommer inte att bli precis vad mamman ifråga önskade sig, men det kommer att bli något åt det hållet. Det blir något som jag skulle bli glad för att få själv, så det hoppas jag förståss att hon också blir! Något som hon har nytta av, och något snabbt och lätt i handarbetsväg som passar för de där korta stunderna av ro som man får när när man har ett barn den åldern som hon - och jag - har!

Och så något som man göra tillsammans med barnet när det är vaket och fullt av verksamhetslusta!

I helgen skall jag åka iväg till en affär och inhandla lite saker, så kanske kan paketet vara framme på måndag eller så!

Av helena - 3 november 2008 14:35

Inga nya bilder, inga roliga inlägg...

Jag syr igenting just nu, har bara lite mössångest, det vill säga undrar vad sjutton jag skall hitta på till min mössswapkompis....

Stickar gör jag dock lite grann, i går började jag sticka en Laminaria av garnet jag fick i garnswapen, jag stickade i två timmar framför TV:n och resultatet är en bit som är cirka 8 cm lång... så om du, min swapkompis tittar in om två år eller så... nej då, men vi får se, det kommer ju ta lite tid!

Sedan har jag gjort en misslyckad grej igen, skall se om jag inte lägger in en bild på den så småningom!

Av helena - 1 november 2008 00:22

Min syster verkar ha hittat hit!

Välkommen Maria!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards