Alla inlägg den 28 maj 2008

Av helena - 28 maj 2008 18:31

Idag när dottern sov middag slängde jag ihop en solhatt lite snabbt. Ikeas flodhästtyg (som jag ju har massor av, men inte vet riktigt vad jag skall göra med!) och Babycools mönster.

Att jag aldrig skall lära mig hur stora de mönstren är! Mössan blev så klart rejält tilltagen, men den fick åka på ändå, för vi skulle hem till en av dotterns "kompisar", en annan föräldraledig mamma och hennes son, och solen gassade från en klarblå himmel.

Jag sydde den som sagt rätt fort, men som tur är såg den ändå hyfsad ut, för vem kommer när vi sitter i hammocken och dricker kaffe? Jo den här mammakollegans mamma som är.... modist!

Jag var inte helt avslappnad när hon högg tag i solhatten och granskade den, men som tur var sade hon inget om dess brister. Däremot fick jag ett litet tips om hur jag skulle kunna minska den lite i storlek utan att behöva sprätta, och det var ju välkommet. Sprättkniven har nämligen gått varm här den senaste. (Det blev lite sprätta när jag gjorde babyswapgrejorna, som förresten är postade idag!)

Så hon var snäll, men nog var jag lite svettig när jag äntligen kunde knöla in hatten under barnvagnen igen!

Av helena - 28 maj 2008 18:24

Jag ropade in ett tyg på tradera, ett nytt tyg men med ett mönster ich färger som känns lite som min barndom! Det var inte dyrt, jag gav väl 33 kronor inklusive frakt, men så när det kom idag såg jag hur litet det var! Visst hade måttet (90 x 40) stått i annonsen, men det reflekterade jag inte så mycket över. Dumt...

Jag hade tänkt att sy en hängselkjol, men i så fall får den nog bli väldigt snäv! Men jag gillar tyget (tunn manchester), så är det någon som har en bra ide om vad det går at göra av det, snälla skriv en rad!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards