Alla inlägg den 20 maj 2008

Av helena - 20 maj 2008 20:28

En jättesöt kläning i ljusgult med spetsstickning utmed nederkanten, ärmarna och halsringningen. Den knäpps med små elefantknappar på axlarna och jag hade tänkt att köpa små prästkragar som de har på sybehörsaffären i stan och sy fast ovanför spetsavsnitten. Jättefin...

... men troligen för liten!!!!

Ja, det är kanske dåligt av mig, men det är inte alltid så lätt att avgöra när man inte harf barnet att mäte på!


Nu skall vi i och för sig få ett barn i bekantskapskretsen i slutet av sommaren, vi får verkligen hoppas att det blir en flicka! ;-)


Men jag har tänkt ut något annat till min swapkompis, dock känner jag ju att det börjar brinna i knutarna, men det skall jag väl hinna, denna gång blir det dock något SYTT! Det går ju snabbare och så är det lättare att beräkna storleken! Jag har hittat tyget, ett blommigt, gulligt tyg, och i går rotade jag igenom min "sygarderob" efter ett sammetsband som jag visste fanns där och som tillsammans med en spets (som jag måste köpa med det snaraste) skall bli dekoration på den lilla klänningen.


Ja, ni försår ju att det är en flicka jag skall skicka till, men det finns inte bara em flicka i familjen, utan även en liten pojke. Han skall få ett tyg (kanske inte han blir så glad för, men väl hans mamma) och en liten bonus som anknyter till ett intresse han har! Det blir något litet och ulligt, lite stickrelaterat, fast i plast... Dessa två grejor är redan inköpta.

Sedan skall jag plocka lite bland alla mina tyglappar och klippa till en liten grej som blir bonus till flickan, men mamman får sy ihop det hela, annars blir det för skrymmande!

Ja, och sedan skall vi ju ha något gott också, funderade på ett argentinsk te först (som ledtråd, eftersom min argentinske man ju har figurerat lite här på bloggen det sista), hon gillar nämligen te, men nu, efter att ha ätit upp chokladen från Laura (den var mycket god!) så inser jag ju att man nog blir gladare för något godisartat!

Ja, och sedan kanske det blir något litet till...

Nu skall jag alltså bara sy!

Och ni som redan har sytt klart (lyckliga ni!) kan ju fundera över mina ledtrådar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards