Alla inlägg den 25 april 2008

Av helena - 25 april 2008 00:30

Aj aj aj... jag har fått ont i pekfingret!

Till  min swapkompis blir det nämligen något... stickat!!!!

Och eftersom jag ju vill att det skall bli riktigt fint så har jag valt ett väldigt tunt garn, och det skaver mig över pekfingret, jag kommer nog att få en valk där! Men "valkar i en kvinnas händer är skönare än de kostbaraste stenar" - lär de gamle (i alla fall i Lottaböckerna av Merri Wik = min passion!)

Det är nog tur att datumet på swapen är framflyttat, för nu får jag nog låta pekfingret vila ett tag! Men det gör inget för jag har en liten grej jag skall sy också! Kan bli ett lagom projekt inför helgen, särskilt om vädret skall slå om som det verkar.


Men visst har det varit underbart? Vi har varit ute i timmavis varje dag! I går var vi i stadsparken - och dottern såg det första levande fåret i sitt liv. Det nös på henne genom staketet, och det var inte en helt trevlig upplevlse tyckte hon. Det är bättre med lammen i bondgårdsboken som hon pussar på varje gång vi kommer till den sidan!


Idag var vi hos min mormor och rensade hennes rabarberland. Dessutom passade vi på att gå en sväng och plocka lite burkar. Fick ihop 7 stycken, och hon bor ändå på LANDET! Här börjar det bli svårt att hitta burkar nu, antingen är det fler som gör som jag, eller så har folk helt enkelt skärpt sig, och det vore ju bra!


Har dessutom köpte ett ekologiskt tyg på tradera! Nu vet jag visserligen inte vad det är för ekomärkning på detta tyg, men jag är ändå glad, för jag har aldirg stött på ekotyg på marknaden tidigare, så jag har köpt och frågat säljaren om märkningen, och så får vi hoppas att det är något bra!


Lika bra som återanvänt tyg blir det ju inte, men man blir ju lite friare i sitt tygval på det här sättet, och det är ju bra för kreativiteten! Just det här tyget är en trikå, randig i svart och vitt, kanske inte vad jag hade valt om det funnits alternativ, men jag tänkte mig att det kan bli en liten dress med tunika och tights till dottern, kantad med avvikande färger som rött, gult eller grönt, och kanske någon aplikation på för att göra det lite mindre fångdräktsliknande... vad tror ni om det?


Men nu har jag alldeles för många syprojekt på gång! Tur att jag inväntar en annan auktion hos samma säljare så att detta tyg inte kommer än på ett tag, för då bleve frestelsen för mycket - och hemlisen måste ju bli klar först!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards