Alla inlägg den 15 april 2008

Av helena - 15 april 2008 23:02

 Traderagarnet

Jag skrev ju om mitt budande efter garn på tradera tidigare, och det gick väldigt bra. Lite för bra kan man kanske säga... Jag vann nämligen två auktioner och sitter nu här med 8 nystan bomullsgarn, väldigt frächt och fint, men trots allt för mycket, eftersom jag bara skall sticka en liten sommarklänning till dottern! Men det skall väl inte vara alltför svårt att hitta på ytterligare projekt!

Modellen till klänningen är hämtad ur boken Sparat, som finns på biblioteket och innehåller myccket fint, bland annat då denna 50- talsklänning. Vurmen för retro tar mig allt längre bakåt i tiden, nu har den tagit mig till min mammas barndom... undrar om jag hinner till mormors också innan dottern är stor nog att spjärna emot!


Och så förstår ni...

...kom det lite John Blund också!

Jag har länge kollat på tradera efter dessa tyger, men de är ju se enormt dyra, så det är ju inte ens att tänka på att försöka vinna en sådan auktion!

Men så en dag...

Auktionen gällde två örngott, och på bilden ser man bara två tryck varav det ena ser ut att vara kapat jäms med fotknölarna, men jag tänkte att får jag bara ett tryck så kan jag ju göra en liten väka i lapptecknik, och en femtio kronor kan det väl vara värt! Så det var mitt maxbud, och ingen mer bjöd!
Jag fick det alltså för bara tre kronor över utgångspriset.
När så paketet kom idag så visade det sig att det var tryck på båda sidor, och att sömsmånen var enormt bred, det finns gott om luft på alla sidorna om motivet. Så jag har verkligen gjort ett kap.

Hur som helst så skall det nu bli en leksaksväska av två av trycken, och de övriga två...
Har ni några tips? Annars kanske det får förbli en kudde!


Men nu skall jag fortsätta sticka!


Tack för övrigt ni som läser och särskilt Du Sia som lämnat den första kommentaren!!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards