Alla inlägg den 11 april 2008

Av helena - 11 april 2008 22:29

Jag har bestämt mig för att om jag behöver något så skall jag i första hand försöka få tag i det begagnat.


Nu behöver jag garn till ett stickprojekt. Så vad göra? Köpa en begagnad tröja och repa upp? Ja, det är ju en möjlighet, men en ganska tidsödande sådan, så jag gick in på tradera för att få tag i restgarner eller garner som aldrig blivit blivit något, för då räddar jg ju i alla fall dessa från att ha producerats till ingen nytta.


Men nu har jag drabbats av insikten om hur svårt det är att få tag på garn second hand! Antingen så sälj 10 nystan ihop - och jag skall sticka till ett barn. Eller så säljs garnet med ett nystan/ auktion, och då blir det en väldig massa auktioner att hålla reda på för att få det man vill ha.


Och sedan har ju inte alla helt pålitliga kameror. Det kan stå att garnet är orange, men på bilden ser det tomterött ut!


Väntetidn är ju också ett bekymmer, för jag är ju sådan att när jag fått en idé så vill jag gärna sätta igång OMEDELBART!!!


Men nu har jag i alla fall lagt några bud, så får vi se hur det går!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards