Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av helena - 28 augusti 2008 21:24

Och med paketet kom ett jättefint och långt brev!


På bilden här ser ni allt det fina jag fick:

* Ett självrandande garn i samma färger som dotterns "glassklänning" - det är garnet längst bak.

* Ett tjockt och underbart ullgarn, handfärgat i "äppelfärger" från Tyskland.

Det här garnet är så vackert så det går inte få fram genom en bild! Jag sitter och bara tittar på det och funderar på hur det skulle se ut uppstickat. Men vad skall jag göra med det? Jag vet inte riktigt, men kanske jag inte kan låta bli att göra en provlapp bara för att få se så länge...

* En penna med snorkfröken, jag älskar mumintrollen, har läst alla böckerna utom "Småtrollen och den stora översämningen", och jag har läst dem i många olika åldrar, de har något att säga alla, och jag skall läsa dem för min dotter när hon blir större.

* Choklad, choklad... och Tutti fruity! Den chokladkaka som redan är öppnad på bilden är nog min nya favorit tror jag... den är så enormt god! Jag har inte sett den i affären, men jag hoppas verkligen att den finns här i Sverige också, för den vill jag ha mer av!

* Tepåsar ifall jag blir förkyld... (hon har läst bloggen, min hemliga vän!) Min lilla dotter fattade omedelbart tycke för dessa, jag vet inte om det var för att de doftade gott, och det är därför de är lite knöliga på bilden. Dessutom kan ju var och en se att det var ytterst motvilligt hon lämnade ifrån sig dem, jag hann knappt ta bilden innan hon hade norpat dem igen!


Jag tackar dig, min hemliga vän, så oerhört mycket! Jag har fått tre jättefina paket av dig, och det har varit julafton varenda gång de har kommit! Kul också att jag har fått lite annorlunda saker, sådant som inte går att få tag i överallt, det har ju gjort det hela extra lyxigt!

Jag kommer att sakna de här överaskningarna, men å andra sidan skall jag ju börja jobba snart, så det kanske bara är bra att jag inte får mer garn till samlingen...

Hur som helst så kommer jag att fortsätta titta in på din blogg ibland, jag har sett att man skall kunna kommentera där nu, och lägger upp en länk till dig här på min sida! Du är välkommen att titta in här du också, även om det kanske kommer att bli lite glest mellan inläggen framöver!


Tack Mikaela!



Av helena - 28 augusti 2008 21:20

Min hemlis 4 vän har problem med sin nålförvaring - hon har nålarna i plastpåsar. Det låter ju extremt opraktiskt, så det tänkte jag råda bot på - även om hon är sjuksköterska och borde kunna hantera eventuellt blodvite!


Nu vet jag inte om det är synålarna eller knappnålarna som är problemet, så därför har jag sytt både en nåldyna och en liten synålsbok till henne.

Tyget är Kaffe Fassett, köpt allt för dyrt på Tradera (fast det är ett nytt tyg), jag är ju lite inne på honom nu, vet ni som varit med i OS- stickningen, fast det vete katten om jag skulle orka sticka något efter hans beskrivningar!


Så, min hemliga vän - om du hittar den här bilden så vet du att du avslöjat vem som skickat till dig! Lämna en kommentar om du hittat hit!

Av helena - 28 augusti 2008 21:17

Det blev en mosaik på cafebordet som står utanför vår ytterdörr. Jag är faktiskt inte helt nöjd, jag borde ha haft mer helt blå tallrikar för att inte få så mycket vitt, men nu är det som det är, åtminstone för det lilla som är kvar av årets utesässong, kanske att jag gör om det nästa år...

Det här bordet är i alla fall ett riktigt återvinningsprojekt. Underredet i gjutjärn är mitt livs enda containerfynd, skivan är utsågad ur ett loppissoffbord, och nu mosaiken. Det enda som är nytt är fyra skruvar och så fogmassan!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards