Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av helena - 22 augusti 2008 21:35

Sista tiden har jag mest stickat på min February Lady Sweater och mina Kaffe Fasettsockor, och eftersom det tar lite tid att sticka så har det inte hänt så mycket här på bloggen. Dotterns dagsistart rycker dock allt närmare, och för att bearbeta detta något har jag nu sytt ett litet dagisset, mjukt och skönt och tvättbart!


Mönster: Bralla (form 2) och tröja (form 1, 80 cl ur Meedom & Meedom.

Material: Örngott inhandlat på loppis till bralla och applikation, och randig trikå till tröjan inhandlad på den lokala tygaffären.


Och du Fnix... elakt är bara förnamnet.... Det kommer en bild när jag hittat min försvunna fogmassa... se där en liten ledtråd till vad tallrikarna råkat ut för!

Av helena - 22 augusti 2008 11:47

Fnix har utmanat att mig att svara på följande frågor:


Fem saker som finns på min ATT göra idag lista:

  • Sy en liten grej till min hemlis 4 kompis så att jag kan få iväg hennes paket innan månaden är slut.
  • Städa, blä.....
  • Rita av ett mönster från en biblioteksbok.
  • Samla ihop och lämna tillbaka alla biblioteksböcker så att jag inte hamnar på svarta listan.
  • Umgås med mitt lilla barn.



Vad gjorde du för 10 år sedan?


  • För tio år sedan hade jag just kommit hem från ett år i Mellanöstern där jag dels träffat min man och dels insett att jag borde försöka göra lite nytta i den här världen. Så jag började läsa till sjuksköterska. Efter en och en halv termin hoppade jag av... vilken tur att jag gjorde det!


Ställen jag bott på? 


  • Hullaryd (gissa var det ligger!)
  • Vadstena
  • Lund
  • Givat Oz, Israel

  • Huskvarna



Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär?  


  • Betala av studieskulderna för mig och mina syskon. 
  • Köpa mitt drömhus på landet med tillhörande mark så att jag kan ha mina höns och får, vilket jag ju har tid med när jag inte behöver jobba heltid.
  • Kanske öppna min egen lilla gårdsbutik då på min gård och sälja hemgjord saftoch sylt, mina barnkläder och fina garner. Det skulle jag ju vilja göra nu, men det vågar jag inte, med ett biljon i ryggen gjorde det ju inte så mycket om det jag gick i konkurs...
  • Köpa somarhus i Argentina och åka dit mycket oftare.
  • Och sist men inte minst så skulle jag ge bort en hel del, det finns så många som behöver pengar bättre än jag...



Det värsta är att jag nu borde utmana några andra, men de som jag "känner" i bloggvärlden är  nästan allihopa redan utmanade...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards