Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av helena - 1 oktober 2008 15:40

För ett bra tag sedan köpte jag en materialsats från Kalikå på Tradera. Både mönster och arbetsbeskrivning hade kommit bort, och paketet innhöll bara materialet och en snygg bild på hur det färdiga resultatet var tänkt att se ut. När hon som sålde uptäckte detta erbjöd hon att låta köpet gå tillbaka, eller att få den så billigt som 35 kronor iklusive porto, och då är det klart att jag nappade på det senare.

Jag har sytt fingerdockor från Kalikås mönster förr, så det var ju ingen konst att utifrån boken Kalikåkrabater och bilden som var med räkna ut hur det var tänkt.

Nu har jag pysslat klart de här fem figurerna, från vänster: Vargen, jägaren, mormor, mamma och rödluvan!

För den som vill är det ju ingen konst att göra något liknande, men vid närmare eftertanke så kanske det finns bättre sagor, Rödluvan är svår! Dels är den grym, dels är den ju extremt könsstereotyp, kanske inte den idealiska berättelsen för den som vill uppfostra en stark dotter som kan stå upp för sig själv!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards