Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Mitt paket har kommit fram!

Av helena - 30 juli 2008 23:00

Fnix, Fnix, Fnix....

TACK!!!!


(Tänk att jag gissade fel innan!)


Åh vad det var fina saker, titta bara på bilden!


Jag har fått:


En superfin klänning (jag känner igen tyget!), med världens sötaste knappar!

En grytlapp (hmmm. får väl börja laga mat nu då...)

Två tvålar (hmmmm, får väl börja tvätta mig nu då... nej jag bara skojar! Jag tvättar mig minst en gång i veckan, men de här är nog för fina för att vara med då, de får ligga och bara se snygga ut i något fat tror jag!)

Två stickmönster och ett symönster (jackan är ju jättefin, den kommer jag garanterat att knåpa ihop!)

Två nystan multifärgat mohairgarn och en borste till sådant garn. (när min man såg garnet rynkade han pannan... just nu cirkulerar nämligen inte mindre än 4 olika stickningar här i huset, och jag började ju givetvis genast fundera på vad det skulle kunna bli av detta garn!)

Ett band med hjärtan.

En hel liten påse med söta knappar (en annan ledtråd... har läst om dem på bloggen!)

Godis i form av choklad och hello kitty marsh mallows, de senare för söta att äta upp egentligen.

En supergullig kanin till min flicka. Hon sover nu, men hon kommer att älska den, det vet jag, och den kommer att få många pussar, hon är mycket för att  pussa gulliga saker just nu!

Ett orange tyg.

Ett blommigt tyg.

Och (detta är helt otroligt) hur mycket uggletyg som helst!!! Jag har inte mätt det, men det måste nog vara en 1, 5 meter eller så! Oj vad jag skall sy mycket fina saker! Jag har ju inte köpt något själv, av ren slöhet måste jag säga, för jag tycker att det är jättefint. Jag hade det inte själv som liten, men känner igen det från skolgården! Detta blev jag verkligen jätteglad för!


Och som du skrev, ugglor hör hösten till, det orangea för tanken till flammande höstlöv, och lite maohair runt halsen är ju bra när det börjar bli kyligt på kvällarna!


Jag är så glad och lyckliga över alla mina fina saker, tack så oerhört mycket ännu en gång!



 
 
FNIX

FNIX

31 juli 2008 10:04

Misstänkte att du skulle känna igen tyget;)
Vad roligt att du tyckte om paketet, du kan hälsa din man att ni ligger i lä, här ligger 6 stickningar utspridda på strategiska ställen i lgh just nu och en ny ska till när OS börjar fast då hoppas jag vara klar med ngn av projekten jag har här förstås.

http://1337magdalena.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena

31 juli 2008 11:48

Jag har OS- projekt på gång jag med!
Men då hoppas jag verkligen att det här jag gör till höstswapen är klart! Det är verkligen ingen stor grej, men så får jag ju material från hemlis 4 hela tiden, och det måste jag ju så klart pröva!
Håller just nu förresten på att sy klart en grej till min höstswapkompis! Blev så inspirerad av att få ditt paket och vill gärna ha iväg mitt eget!
Helst vill jag dessutom börja sy i uggletyget oedelbums... vet precis vad det första projektet skall bli! Men jag får väl lugna mig lite nu...
Luciano hälsar till din man och beklagar föresten!

 
patricia

patricia

31 juli 2008 12:17

OJ vad saker.
Jag hoppas att min hemlis blir nöjd med sitt pkt när det blir klart

http://pussochkram.bloggagratis.se

 
FNIX

FNIX

31 juli 2008 23:37

JA såg att du hade kommenterat i OS bloggen på mitt inlägg:)

hehe inget att beklaga säger han :), så länge jag har massa pyssel blir jag glad och snäll ;)

http://1337magdalena.blogspot.com

 
FNIX

FNIX

31 juli 2008 23:45

Du jag hoppas att det är okej att jag lånar din bild till min blog och swapbloggen?

http://1337magdalena.blogspot.com

 
mallaching

mallaching

3 augusti 2008 00:48

Aha! Got ya! ;) skämmigt om ja har fel nu dårå..... 8)

http://mallaching.bloggagratis.se

 
Mallaching

Mallaching

3 augusti 2008 12:10

Ojjojj.. hade jag fel??!! Ja som va gode säker! Jag baserar min gissning på dina svar på frågorna - väldigt lika mina egna svar.. och en ledtråd som jag fått va hade vi hade en del gemensamt. Sen.. hehe.. så kopplade jag ihop tiderna på min hemlis kommentarer på min blogg och tiderna på senast inloggade på sysidan ;) så du var den enda som stämde in... Ja är en riktig kriminalare ska du veta :D

http://mallaching.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - 7 mars 2009 23:28

Ha ha, jag är inte klok!!! När jag gör något så gör jag det rejält! När jag väl gjort miniatyrapelsinerna så blev jag helt besatt! Men jag insåg snart att alla små miniatyrer som jag gjorde inte skulle få plats på den här bloggen (jag får inte ladda ...

Av helena - 12 februari 2009 19:22

Idag när dottern sov middag (vi är lediga på torsdagar) så satte jag igång med purjolöken enligt Angie Scarrs beskrivning. När den var klar var jag så i gasen att jag även gjorde två salladshuvuden enligt eget huvud. Jag använde samma grundidé som fö...

Av helena - 12 februari 2009 11:40

Jag har en liten hobby som jag inte skrivit något om här tidigare, mest kanske för att den varit vilande sedan jag fick barn. Jag gillar att göra miniatyrer, tänk dockskåp, fast för vuxna! Jag har gjort en hel massa saker, och jag har en sorts hus oc...

Av helena - 10 februari 2009 18:08

I går fick jag mitt fina, fina swappaket i garn- och teswap! Det innehöll mycket smått och gott! Ett vackert garn av bambu och bomull, stickmarkörer, te och så en helt underbar "haka och hyska" eller vad man skall kalla det, i en modell som jag inte ...

Av helena - 7 februari 2009 14:12

Varför gör jag det? Svarar ja när de ringer från Amelia m fl och frågar om jag vill ha tre nummer och någon värdelös pryl för 49.90 menar jag! För ett tag sedan anlände en fruktansvärd "mysoverall" i 100 % akrylvelour!!! Svettigt och mysigt... Helt o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards