Alla inlägg den 24 juli 2008

Av helena - 24 juli 2008 20:14

Folk har tävlingar på sina bloggar! Det vill jag också ha!!!


Så nu kommer en här.


Jag fick tre nystan garn i hemlis 4- bytet, avsedda att sticka en halsduk av. Jag började på Juno Regina... repade upp fem gånger, och har nu slängt mönstret i ilska!


Så satte jag i gång med lace ribbon scarf i stället. Mönstret finns här:

http://www.knitty.com/ISSUEspring08/PATTlaceribbon.html

Mycket enkelt och lättstickat. Det är bara det att nu när jag nästan stickat upp hela första nystanet så har jag bara kommit 30 cm...

En enkel uträkning visar att om jag stickar med alla tre nystanen så kommer scarfen att bli bara 90 cm, och det räcker kanske om man bara vill ha den till dekoration, men jag är ju inte så mycket för det där, utan tänker mig nog att jag vill kunna sno den runt halsen ett varv åtminstonne.


Så nu till tävlingen: om jag repar upp hela rasket och stickar halsduken smalare, det vill säga med fyra sicksakband i stället för som nu fem, hur lång blir scarfen i färdigt skick då?


Det är alltså den faktiska längden som avses, inte den matematiskt riktiga uträkningen! (även om den senare säkert kan vara till hjälp, jag orkar bara inte gripa mig an med den!)

Den som kommit närmast vinner ett hemligt pris - ingen aning om vad ännu, en så klart något handarbetsrelaterat (om det inte skulle vara så att vinnaren hellre vill ha en flaska diskmedel eller så!)


Tävlingen pågår tills scarfen är färdigstickad... det känns väl som en lagom osäker tidsangivelse?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards