Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

Sex and the city

Av helena - 17 juli 2008 00:22

Okej, inget om stickning eller sömnad, men jag bara måste skriva...


Var och såg sex and the city i kväll, stort fan som jag är av serien. Tillsammans med en tjej som skall gifta sig på lördag... inte så smart kanske!


Kontentan av den filmen var att

25 procent av oss kvinnor blir lyckliga, det är de som lever enligt den traditionella kvinnorollen och känner sig tillfreds med den.

De övriga 75 % får finna sig i det näst bästa. 50 % får förvisso kärlek, men en kärlek som sårar på det mest grymma sätt. 25 % skulle kunna få uppleva den äkta kärleken, men väljer bort den för att den hindrar dem att uppfylla andra mål i livet.


Både och får man som sagt bara om man är en Charlotte...


Visst skrattade jag som en tok med jämna mellanrum, men eftersmaken var bitter - var det så det skulle bli för dem? Vänskapen finns kvar, men optimismen är borta. De har blivit gamla kvinnor redan vid 40, kvinnor som genomskådat världen och finner sig i att endast bli nöjda, inte lyckliga. Det kändes tragiskt.


Det här är inte sex and the city som det skall vara! Och så denna politiska korrekthet, varför får inte Carrie gifta sig i sin Vivianne Westwoodklänning, måste hon göra det i dräkten utan designer? Det är ju inte hon! Och så den färgade assistenten. Varför är hon med? För att verkligen visa att Carrie blivit gammal antar jag, att hon inte hänger med, att det är en ny tid. Carrie är passé. Måste man bli passé för att man är 40? Nej, jag blir bara deppig!


Nu tog de död på sex and the city för mig. Gör de en uppföljare om fem år så kommer jag inte att se den! Jättetråkigt verkligen. Varför gillar alla andra den?


Hur som helst, idag har jag också hunnit med lite shopingterapi a la sex and the city, har köpt en schal och ett par strumpbyxor som jag skall ha till min underbara klänning från Noa Noa på bröllopet i helgen!  Några Manolo Blanik blev det dock inte, det får bli mina gamla skor, köpta på rea för många år sedan... mina följeslagare på de flesta bröllop, dop och andra större fester jag varit på!


Dessutom väntar jag invrigt för att se om mitt andra hemlis 4 paket har kommit fram, det borde det ha....




 
 
FNIX

FNIX

17 juli 2008 11:26

vill bara säga att "ALLA" andra inte gillar sex and the city ...in fact du är den första som jag eh "känner" som sagt att du gillar den ;)

http://1337magdalena.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena

18 juli 2008 00:28

Klart vi känner varandra Fnix, men på ett litet annorlunda sätt... vi skulle ju t ex kunna stå två meter ifrån varandra och inte ha en aning om det! Kul förresten att jag kan tillföra något nytt, något som du inte redan har i din bekantskapskrets!

Ett förtydligande av min kanske virriga epistel:
Jag menar alltså att alla jag träffat som sett filmen verkar gilla den... och de gillar ju också serien, annars hade de ju inte sett filmen, och det är det jag tycker är konstigt! Sedan finns det så klart ett helt gäng som inte gillar serien, men det är väl lite konstigt...?;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - 7 mars 2009 23:28

Ha ha, jag är inte klok!!! När jag gör något så gör jag det rejält! När jag väl gjort miniatyrapelsinerna så blev jag helt besatt! Men jag insåg snart att alla små miniatyrer som jag gjorde inte skulle få plats på den här bloggen (jag får inte ladda ...

Av helena - 12 februari 2009 19:22

Idag när dottern sov middag (vi är lediga på torsdagar) så satte jag igång med purjolöken enligt Angie Scarrs beskrivning. När den var klar var jag så i gasen att jag även gjorde två salladshuvuden enligt eget huvud. Jag använde samma grundidé som fö...

Av helena - 12 februari 2009 11:40

Jag har en liten hobby som jag inte skrivit något om här tidigare, mest kanske för att den varit vilande sedan jag fick barn. Jag gillar att göra miniatyrer, tänk dockskåp, fast för vuxna! Jag har gjort en hel massa saker, och jag har en sorts hus oc...

Av helena - 10 februari 2009 18:08

I går fick jag mitt fina, fina swappaket i garn- och teswap! Det innehöll mycket smått och gott! Ett vackert garn av bambu och bomull, stickmarkörer, te och så en helt underbar "haka och hyska" eller vad man skall kalla det, i en modell som jag inte ...

Av helena - 7 februari 2009 14:12

Varför gör jag det? Svarar ja när de ringer från Amelia m fl och frågar om jag vill ha tre nummer och någon värdelös pryl för 49.90 menar jag! För ett tag sedan anlände en fruktansvärd "mysoverall" i 100 % akrylvelour!!! Svettigt och mysigt... Helt o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards