Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

Om tio år...

Av helena - 8 juli 2008 12:53

För ett tag sedan blev jag utmanad av Babushkadockan - hon vill veta hur jag tänker mig att mitt liv ser ut om tio år.

Det var en nyttig övning, om man har en plan kanske chansen är större att man verkligen kommer någonstans?


Så här tänker jag:


Om tio år är jag 43 år, och jag lever fortfarande med min Luciano och vår dotter, som då är 11 år. Vi är alla friska och glada, dottern har bra kompisar och bra själförtroende, samt klarar sig fint i skolan. (Det här är alltså vad jag önskar för henne, inte vad jag kräver!)

Vi har flyttat, vi bor precis lika fint då som nu, men lite större! Helst på landet, och med en stor trädgård där jag får plats med gigantiska odlingar, ett växthus och naturligtvis med uppvuxna fruktträd! Oj vad jag skall sylta och safta då!


Kanske, kanske att vi har fixat till ett barn till, men det lutar åt att vår dotter förblir ensambarn, vilket ju är lite synd, men det kan ju bli folk av dem också!


Jag har ett välbetalt (ha ha!) lärarjobb, undervisar i religion och historia, mina ämnen, trivs på mitt jobb, och har fått så bra koll på min undervisning att jag kan köra lite på rutin och inte jobba ihjäl med (för det är risken att man gör det som ny lärare - sitter och förbereder sig hela nätterna t ex). Så har jag ju nästan två månaders sommarlov (om de inte tagot bort det då!), och en av dessa månader tillbringar vi i vårt lilla hus i bergen i Argentina, alltså ett hus som vi äger i framtiden, nu finns det bara i fantasivärlden! Alternativet är ju att vi bor hos min svärmor en månad varje sommar... ja, ja, det får väl också gå bra!


På det personliga planet har jag lyckats få en artikel publicerad i en historisk vetenskaplig tidskrift - helst har den imponerat så på historiska institutionen i Lund att det omedelbart ringt mig och erbjudit mig en doktornadtjänst med full finansiering, men risken för det är väl inte så stor så länge som det går 50 sökanden på varje plats... men nu får jag ju drömma!


Jag är mindre slö, bjuder hem mina vänner oftare, har helt mirakulöst börjat tycka det är kul att laga mat, och blir inte längre störd om någon kommer hem till mig utan att ha ringt först (för om tio är har jag alltid så välstädat och är aldrig klädd i morgonrocken klockan 13.00, så det gör inget om folk kommer oanmält!).


Ja, det är väl så jag vill ha det!


Nu vill jag veta vad Fnix gör om tio år! 


 
 
AddesochIdasmamma

AddesochIdasmamma

9 juli 2008 23:00

Ja fick ungdomsboken publicerad 1999 (som 19åring) tack och lov skrev jag under pseudonym för jag tycker boken är bedrövlig i dag :). Det var min svenskalärare som skickade in manuset.

http://1337magdalena.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - 7 mars 2009 23:28

Ha ha, jag är inte klok!!! När jag gör något så gör jag det rejält! När jag väl gjort miniatyrapelsinerna så blev jag helt besatt! Men jag insåg snart att alla små miniatyrer som jag gjorde inte skulle få plats på den här bloggen (jag får inte ladda ...

Av helena - 12 februari 2009 19:22

Idag när dottern sov middag (vi är lediga på torsdagar) så satte jag igång med purjolöken enligt Angie Scarrs beskrivning. När den var klar var jag så i gasen att jag även gjorde två salladshuvuden enligt eget huvud. Jag använde samma grundidé som fö...

Av helena - 12 februari 2009 11:40

Jag har en liten hobby som jag inte skrivit något om här tidigare, mest kanske för att den varit vilande sedan jag fick barn. Jag gillar att göra miniatyrer, tänk dockskåp, fast för vuxna! Jag har gjort en hel massa saker, och jag har en sorts hus oc...

Av helena - 10 februari 2009 18:08

I går fick jag mitt fina, fina swappaket i garn- och teswap! Det innehöll mycket smått och gott! Ett vackert garn av bambu och bomull, stickmarkörer, te och så en helt underbar "haka och hyska" eller vad man skall kalla det, i en modell som jag inte ...

Av helena - 7 februari 2009 14:12

Varför gör jag det? Svarar ja när de ringer från Amelia m fl och frågar om jag vill ha tre nummer och någon värdelös pryl för 49.90 menar jag! För ett tag sedan anlände en fruktansvärd "mysoverall" i 100 % akrylvelour!!! Svettigt och mysigt... Helt o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards