Alla inlägg den 15 september 2008

Av helena - 15 september 2008 22:38

Äntligen har Günther hittat hem även till mig! Fast inte i form av en dyr secondhandbok, utan en gratis biblioteksbok - fast bara på begränsad tid då så klart! Det första exet jag ställde mig på kö på visade sig vara stulet, så jag fick vänta lite extra länge... himla poppis bok det där!

Jag hade ju hoppats få boken tidigare än dagen innan jag börjar jobba igen, men som tur var så är det ju en hel del snabbsydda grejor i den - om man hoppar över alla de fina aplikationerna - så jag skall nog hinna sno ihop ett och annat ändå!

Först ut en en omlottblus, sydd av ett lakan från second hand av högst tvivelaktig kvalitet (vi får se hur länge den håller!). Den är kantad med gult kantband, en bit jag hade över, och som räckte precis! Rosetten är fusk, bandet hade inte räckt till ett knytband, så under den döljer sig en tryckknapp! Den andra tryckknappen kamoufleras av mitt "märke", vilket har gett den något udda placeringen av detta. Till nästa omlottprojekt gör jag nog en lösning med en bandända insydd i sidsömmen där knappen kan fästas.

Den här blusen är jag väldigt nöjd med, jag tycker färgerna är härliga, och modellen är mycker klädsam på min lilla unge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards