Alla inlägg den 28 december 2008

Av helena - 28 december 2008 11:38

Äntligen har jag något nytt att lägga ut här på bloggen!

I mössbytet fick jag ull för tovning av Pennysson, och jag tänkte direkt på potatis! Färgen stämde ju så bra, och så tänkte jag att det kunde vara ett lagom projekt att börja med.

Så på juldagens eftermiddag gjorde jag i ordning en bunke med varmt vatten och såpa och satte i gång! Det var baltigt och jättekul! Inte så svårt heller faktiskt, även om den första potatisen blev lite lös....

I går broderade jag "ögon" på potatisarna för at få dem lite mer realistiska, det vill säga jag drog en tråd lite kors och tvärs i dem för att få gropar där jag sedan broderade franska knutar med brunt garn.

Som ni ser är det en slarvig husmor som äger dessa potatisar, för en av dem (den som var lite lös - passar ju bra!) har fått groddar!

Dessa broderade jag med ljusgrönt, entrådigt ullgarn.Bara öglor som jag sedan lindade lite garn runt för att få ett "skaft".

Lätt som en plätt och ett jättebra förstaprojekt för tovning - det spelar ju inte så stor roll hurdan formen blir, potatis kan ju se väldigt olika ut... nu funderar jag på att testa att göra ett äpple! Vad tror ni om det?



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards